Monday, April 09, 2007

قدم

رودخانه زندگی در حرکت است
شب و روز ، لحظه به لحظه
پیش می رود و تو را همراه خویش می برد
اندیشه هایت ، تفکرات و اعتقاداتت
کم کم قسمتی از وجودت می گردند
آنگونه که تو در میان آنها و آنان نیز در تو بهم می پیوندید
و همانند زنجیری آهنین
به یکدیگر متصل می شوید
...
تفکر نمودم ، بارها و بارها
به مسیری که به آن گرویدم
به حقیقتی که به دنبالش بودم
و به لحظاتی که آنرا فراموش می کردم
آنچه یافتم ، دفتری بود از زندگی
از بهار و پاییز عمر
از عشق و تنفر
از تکلم و سکوت
از شک و یقین
چشمانم را بستم
در دل گفتم : خداوندا آیا براستی در مسیر تو قرار داشتم
آیا براستی این همان جهت عشق است که در آن قدم میزدم
و یا تنها حضوری خودخواهانه از خویش بود که بدان نام حقیقت می نهادم
...
لحظاتی بود پر از اضطراب
پر از خلاء
پر از جستجو در جای جای اندیشه ها و اعمالم
خداوندا - من چگونه بودم ؟ آیا مرا می پذیری ؟
آیا به من این اجازه را می دهی که به ملکت وارد شوم
و به تو بپیوندم
آیا آن شخصیتی بودم که تو برای من در نظر داشتی و یا
انسانی بودم خودخواه که تنها سخنان خویش را
حقیقت می دانستم و در عمل از حرکت با تو بازماندم ؟
خداوندا با من سخن بگو
سنگینی قلبم ، اشک را در چشمانم نمایان نموده است
خداوندا ، با من سخن بگو و بدی هایم را برایم نمایان ساز
خداوندا بگذار گوشه ای از ردایت را در دست گیرم
و با تو حرکت کنم
گیتی ، اگر تو در آن نباشی ، تنها فریبی است مرده که
هر لحظه باید در آن مرگ ستاره ای را مشاهده کنم
خداوندا دستانم را بگیر و به من قوت راه رفتن بده
زیرا که دریافتم بدون حضورت ، هیچ گاه نخواهم توانست در مسیر حقیقت قرار گیرم.

18 comments:

Anonymous said...

به این میگن از نو شکفتن
شکفتن حقیقی

تحسینت می کنم

سلامت و شادکام

Anonymous said...

سلام شادمهر جان
بازم اومدم و با مطالب قشنگت کلی خوشحال و اروم شدم
کاش جواب سوالاتم را می دادی
من هنوز منتظرم
درخشش درونی همیشه برام مفدسه

شادمهر ودودی said...

سلام دوست عزیزم و متشکرم از نظرات شما ، مطالب این وبلاگ حاصل نگرشهای شخصی ام نسبت به محیط پیرامون است. نگرش یک جوان 26 ساله که هنوز راه زیادی را تا تکامل در پیش رو داره. خداوند رو شکر میکنم که به من این موهبت نوشتن رو عطا کرد تا بتوانم از او و آفرینش زیبا و هوشمند وی بنویسم. از زمانی که اون ستاره پر نور و درخشنده رو در دوره دانشجویی و از پنچره در آسمان شب دیدم ، زندگی ام جهتی عجیب گرفت. آن ملاقات زیبا باعث شد که آرامشی حاکی از وجود خداوند رو در درون قلبم احساس کنم و شروع به نوشتن کنم. هر روز در محیط کار و یا خیابانی که از آن عبور میکنم به جستجوی زیبایی های خداوند می پردازم و اقرار می کنم که این تنها رحمت اوست که در مقابل انسان گناهکاری همانند من ، محبت و عشق را ارزانی می دارد و روزها و شب ها را برای من نگاه می دارد. به نظر من زندگی در این دنیا نباید به سوی اندیشه های زمینی سوق داده شود و انسان را از تفکر به خداوند و طبیعت خلق شده توسط او دور سازد. هر چه باشیم ، روزی او را ملاقات خواهیم نمود و امیدوارم که همه ما سربلند ، با چهره ای حاکی از لبخند و عشق او را ملاقات نماییم.

شادمهر ودودی said...

اگر دلتان خواست ، برایم ایمیل بفرستید ، خوشحال می شوم. آدرس ایمیل من :
shadmehrv@yahoo.com
shadmehrv@hotmail.com

Anonymous said...

سلام.گویا هم سن وسال هستیم. وبلاگ قشنگی داری . موفق باشی

Anonymous said...

سلام. به نظر هم سن و سال هستیم. وبلاگ قشنگی بود. از نظر تصویری که فوق العاده بود. موفق باشی

Anonymous said...

هنوز یار تنهایم به دیدار تو می آیم باز می آیم اگر که فرصتی باشد مجال صحبتی باشد حرف خواهم زد

دوست عزیز سلام ..سلام

خیلی خوشحالام از اینکه خدا این فرصت را بهم داد تا بتونم دوباره درخشش درونی را بخوانم بازم به عمق باور دسیدم ....هنوز مطالبت قشنگه و البنه مقدس
شادمهر عزیز از اینکه این بار توی ( از شما ) خودت هم نوشنه بودی به اندازه یه دنیا شاد شدم من هم سن و سال شماها نیستم اما امیدوارم توی جمع و بحث های قشنگتون منو بپذیرید
pm_yas@yahoo.com

Anonymous said...

امروز نوشتمش!
گرفتم دستم و هی می خونمش
آرومم می کنه کمی

سلامت و شادکام

Anonymous said...

«به نام زیبا»

به کوشش جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران، این هفته بازارچه خیریه ای، به نفع موسسه محک
(موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان)
برگزار می شود



زمان: سه شنبه و چهارشنبه 8و9 خرداد از 8صبح تا 8شب

مکان: دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران- سالن شهداء

(شرکت برای عموم آزاد است)

منتظر دیدار شما در جمع خودمان هستیم

Anonymous said...

salam shadmehr
mibinam ke hanooz beheshti ke bara khodet inja dorost kardi,sare jashe
khoshhalam ke hanooz minevisi
omidvaram hamin joori ham bemooni

shado pirooz bashi

Anonymous said...

سلام شادمهر عزیز

من از طریق وبلاگه فائزه به اینجا آمدم

در وبلاگت آرامش خاصی نهفته هست که روح را از رنگها رها می سازد
به واقع که نام وبلاگ و مفاهیم آن با هم انطباقی عمیق و ناگسستنی دارند

امیدوارم هر روز نگاهت به زندگی و نسبت به حقیقت بی شائبه
که سراسر هستی و وجودیت را فرا گرفته زیبا و زیباتر شود
چرا که زیبایی اندیشه تو تراوش کلماتی ست
که روح بیماران را تسلی می دهد و شفا بخش قلبهاست


با اجازه لینکتان را در قسمت پیوندهای وبلاگمان می آوریم

شاد زی مهر افزون

Anonymous said...

اگر خدا نباشد هر امری جائز است

Anonymous said...

سلام دوست عزیز
مطالب زیبا و الهام بخشی در بلاگت هست که ارزش چندین بار خواندن رو داره.
موفق باشی

Anonymous said...

salam
harfat mesle hamishe ghashange

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
sedayeashena said...

بسیار بسیار از آشنایی با این درخشش خوشحال و مسرورم . در پناه او

www,sedayeashena1.blogfa.com

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.